the world's toughest row
Het grootste evenement in oceaan-roeien; 5.000 km over de Atlantische Oceaan, van het Canarische eiland La Gomera naar het Caribische eiland Antigua.
Teams van over de hele wereld verzamelen zich ieder jaar in december bij de start van de World’s Toughest Row. Zij gaan de ultieme uitdaging aan: 5.000 kilometer roeien, vechtend tegen slaapgebrek, hallucinaties, blaren, tranen en pijn.
oceaanroeien
Oceaan-roeien is een van de zwaarste fysieke en mentale uitdagingen ter wereld. Met elke kilometer die we afleggen, willen we laten zien: als wij dit kunnen, dan kunnen we allemaal onze grenzen verleggen en bijdragen aan een betere wereld.
- De Atlantische Oceaan is op het diepste punt 8,5 km diep
- Golven tot 6 m hoog
- Er zijn meer mensen die de Mount Everest hebben beklommen dan die een oceaan over zijn geroeid
- We verbranden ruim 5.000 calorieën per dag
- Er is geen toilet aan boord, wel een emmer
- Onderweg maken we drinkwater, 10 liter per persoon per dag
- Safety first! Op het dek zijn we altijd met een veiligheidsgordel aan de boot vastgemaakt
roeien voor kinderen met dromen
Onze prachtige kleinkinderen zijn gezond en groeien op in een veilige en liefdevolle omgeving. Dat geluk gunnen wij ieder kind.
Gezocht: Sponsoren
We zoeken enthousiaste sponsoren, die samen met ons het verschil willen maken voor kinderen met kanker.
Als sponsor verbind je je naam aan dit avontuur. De organisatie achter de World’s Toughest Row genereert wereldwijde media-aandacht. Meer informatie hierover staat in het race report. Neem contact op voor meer informatie of een vrijblijvende kennismaking en presentatie.
Media-aandacht
Stap aan boord en de World’s Toughest Row maakt je bedrijf en je merk wereldwijd zichtbaar:
- Global TV-coverage in 100+ countries
- Global celebrities supporting our teams, such as Dolly Parton, Prince William en Princess Catherine, Lance Armstrong.
- Press & digital media
- Engaged social media platforms
- Race trackers with millions of views
- Raising €19+ million for charities (and counting)
- Showing the beauty of our oceans
- 950+ million audience reach